tirsdag 17. februar 2009

Matte uten lærer?

I dag kvidde eg meg faktisk litt til å starta dagen med to tima matte, men læraren våra kom ikkje, va visst sjuk. Eg begynte å lesa til engelsk prøven, men trur du da varte lenge då? neeida..e jo umuli å læra seg navnena til forfattara, og på diktena deira. Eg kan jo ikkje sei navne på ein av dei forfattarane ein gong.. ... no sitt eg her å kjede meg, og da ser ut som alle dei andre gjer da og! da går jo ikkje ant å få gjort matte uten lærar. Eg har no fått gjort nåke i denne timen då. Eg fekk bestilt bursdags presang til kjæresten min :) Håpe han ikkje syns han e so alt fø dom :) Og so til slutt, tenkte eg at eg sku legga inn et dikt som eg hadde på dagens ord på mandag. Fant da på dikt.no, men hugse ikkje kem som skreiv da :)

Diktet:

Vinden blåser over stille sletter
knekker ingen blomster
men bladene blir revet av
Og blomsterstilken står igjen alene

Hva er et liv uten glede? Hva er en blomst uten blader?

Vinden blåser over store skoger
knekker ingen trær
men blåser skyene foran sola
Så trærne står alene igjen i mørket

Hva er vel liv uten håp? Hva er et tre uten sol?

Vinden blåser over bålets kubber
blåser ingen kubber bort
Men slukker ildens varme
Så kubbene blir liggende igjen kalde

Hva er vel et liv uten gnist? Hva er et bål uten ild?

Vinden har mektige våpen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar